Гра – квест "Чи знаєш ти Шевченка?"
Мета: Розширити знання учнів
про життя і творчість Т.Г.Шевченка; сприяти вихованню національної
самосвідомості учнів; формувати в учнів уміння працювати в команді; розвивати
здатність до взаємодії; формувати громадянську і загальнокультурну
компетентності; розвивати творчі здібності дітей; виховувати любов до
національної культури, прагнення бути справжніми українцями; виховувати почуття
гордості за Україну, за її національного генія – Тараса Григоровича Шевченка.
В грі приймають
участь чотири команди старших класів
Слайд 1
Слайд 2
Слайд 3
Слайд 4
Слайд 5
Слайд 6
Слайд 7
Слайд 8
Слайд 9
Слайд 10
Слайд 11
Слайд 12
Слайд 13
Слайд 14
Слайд 15
Слайд 16
Слайд 17
Слайд 18
Слайд 19
Слайд 20
Слайд 21
Слайд 22
|
Великі українці Шевченко (відео)
https://www.youtube.com/watch?v=-LWPXpxIlq0
Добрий день, шановні наші гості, учні. Цими березневими
днями виповнюється 203 річниця від дня
народження славного сина України Т. Г Шевченка.
У всьому світі вшановується пам'ять цієї людини,
митця слова і пензля, легенди нашого народу. Шевченко став символом волі,
незалежності, стійкості, що є найціннішим і найдорожчим для кожного.
Тарас Шевченко – велична постать історичного та
літературного життя нашої України. Його справедливо називають великим
українцем, адже у ньому наша історія, наша мрія, наша надія.
Шевченко був справжнім народним співцем, бо з
дитинства знав і любив простий український народ, знав його страждання, бо
сам їх пережив.
Через усе життя проніс великий Кобзар палку любов
до рідної землі, до неньки – України, у своїх творах нагадував про минулу
славу України і закликав до патріотизму та великої любові до рідної землі.
Ім’я великого Кобзаря ми часто згадуємо і будемо
згадувати, бо він подарував нам безцінний скарб. Цей скарб – його чудові
твори, в яких струменить любов до Батьківщини та турбота про її майбутнє.
І як не дивно, твори Шевченка є надзвичайно
актуальними на сьогоднішній день, вони просто не мають терміну давності.
Сьогодні ми згадаємо все, що знаємо про
славетного сина українського народу, відкриємо для себе невідомі сторінки
його долі.
Для цього ми скористаємося ігровою технологією –
квест, з’ясуємо, хто ж з вас є кращим Шевченкознавцем.
А зараз представлення команд:
«Шевченкознавці»
Девіз: «І чужому научайтесь, й свого не цурайтесь».
«Бандуристи»
Девіз: « У всякого своя доля і свій шлях широкий…»
«Кобзареві діти»
Девіз: «Нема на світі України, немає другого Дніпра»
«Неофіти»
Девіз: «Де нема святої волі, не буде там добра ніколи»
Кожна команда отримує маршрутний лист.
1.
Шевченко і шкільні науки (кімната № 21)
2.
Озвуч картину (бібліотека)
3.
Події в житті Шевченка (кімната № 27)
4. Підказка (кімната № 29)
5. Конкурс НЛО (невпізнаний літературний об’єкт) (кабінет зам директора)
6. Склади прислів’я про Кобзаря (кімната № 23)
7.
Чи знаєш ти Шевченка…? (кімната №
22)
8.
Географічно – літературний Шевченко (кімната №
25)
Командам побажаємо успіху, а глядачі
в залі будуть заробляти для
своїх команд додаткові бали.
Перше завдання: гра "Літературний аукціон"
Представники команд по черзі витягають кульку зі
скриньки, читають завдання і дають повну відповідь. За правильну відповідь 1
бал.
1. Ілюстрація «Хата в Кирилівці»
2. Овечка
3. Примірник « Кобзаря»
4. Портрет Жуковського
5.1845 р.
6. Почаївська лавра
7. Букет жовтого листя
8. Пензлі
Завдання:
1. Розказати про експонат № 1.
2. Яку роль відіграв експонат № 8 в житті
Шевченка?
3. Назвати поезію, у якій згадується експонат №
7, прочитати напам’ять.
4. Що пов’язано в житті Шевченка з експонатом № 3?
5. Що пов’язано в житті Шевченка з експонатом №
5?
6. Експонат № 4 відіграв велику роль у долі
Шевченка. Розказати яку?
7. Визначити, яким чином експонат № 2 пов'язаний
з поетом.
8. Що це за картина №6? Яким чином вона пов'язана
з Шевченком?
Тарасів
заповіт (відео)
PLXMpex5EIjsY4kMWD6vvToUhri74y_DgZ
Друге
завдання: гра "Скриня
питань". За правильну відповідь 1 бал.
1. Скільки років було Шевченкові, коли його
викупили із кріпацтва? (28)
2. Скільки
творів входило до першого видання «Кобзаря»? (8)
3. Скільки творів
увійшло до «Кобзаря» 1860 року? (286)
4. У якому
місті Шевченко навчався на професійного художника? (Петербург)
5. Місто, у якому
стоїть лавра, зображена Шевченком на полотні? (Почаїв)
6. Поема, у
якій Шевченко сатирично зобразив царя Миколу I. («Сон»)
7. Вірш,
написаний поетом, коли він захворів на запалення легень. («Заповіт»)
8. Балада,
яка відкривала перше видання «Кобзаря». («Причинна»)
9. Вірш, у
якому Тарас Григорович зобразив свою подружку дитинства. («Мені
тринадцятий минало»)
10. Вірш, у якому
зображено трудові будні українського села. («Садок вишневий коло
хати»)
11. Дата
написання останнього в житті Тараса вірша «Чи не покинуть нам, небого». (15
лютого)
12.
Український художник, що сприяв звільненню Тараса із кріпацтва. (Сошенко)
Шевченко не тільки поет, а ще й чудовий художник .
«Заповіт».
Анімовані картини Т.Г.Шевченка. (відео)
https://www.youtube.com/watch?v=KrE0XXJHOSI
А зараз пропонуємо вам прослухати вірш – Відповідь Т.Шевченку на «Заповіт»
молодого поета Пилипенко Поліни, студентки Слов’янського педагогічного ліцею
ІІІ курс. (вірш дивись далі)
Шановні гості, журі, гравці, ось
підійшов до кінця
наш квест, гра присвячена Тарасу
Григоровичу Шевченку – генію, митцю, визволителю, діячу, захиснику.
Доля
генія була тяжка. Та навіки залишився
з нами той, «Хто
зробив своє велике
діло, не зазнав щастя живим
і кого ждало
інше щастя вже по
смерті, тяжко зароблене щастя, безсмертна слава
вовіки і віки…»
Він
продовжив свій родовід
не в прямих нащадках ,
а в Слові , увічнив себе як
єство всього народу, як
долю і характер
України. Тож хай
назавжди у ваших серцях горить
іскорка любові до
поезії, яку засвітив
Великий Кобзар.
Це лише гра. У ній повинні бути перемоги й
поразки. Але життя не обмежується грою.
Найголовнішим результатом нашої зустрічі є те, що
нам усім було цікаво, ми згадали творчість Шевченка, віддали йому шану,
виявили свої знання і творчі здібності. Ми всі перемогли, бо здобули нові
знання, відкрили для себе щось нове.
Це найкраща нагорода.
Нагородження команд.
|
Завдання для квесту
Шевченко і шкільні науки (кімната № 21)
1. Завдання: Книга, яка має таку ж назву, яка
була укладена і видана коштом Тараса
Григоровича Шевченка, відома кожному учневі.
Підказка: книга містила розділи: азбука,
склади, цифри, лічба, текстовий матеріал, на якому вчаться читати.
Відповідь: Буквар.
2. Завдання: скількома кілограмам чистого срібла була еквівалентна
сума викупу з кріпацтва Тараса Шевченка?
Підказка: 1 рубль = 0, 018 кг
чистого срібла
Відповідь: 2500 рублів = 45 кг
чистого срібла
3. Завдання: Який тембр голосу мав Тарас
Григорович Шевченко?
Відповідь: тенор.
4. Завдання: назвіть рослину, яка зустрічається в віршах
Шевченка 385 разів.
Підказка: рослина – один із символів України.
Відповідь: калина.
Підказка: документ, що змінив соціальний статус Т.Г.Шевченка.
Відповідь:
відпускна
6. Завдання: назвіть перший твір Т.Г.Шевченка на історичну тематику.
Підказка: в ній оспівується отаман, який
очолював воєнні походи запорізьких козаків у другій половині ХVІ століття.
Відповідь: Іван Підкова.
7. Завдання: назвіть вірш Т.Г.Шевченка, в назві якого присутні прізвища двох видатних
фізиків.
Підказка: один з них відкрив основний закон гідростатики, другий –
першим використав телескоп для спостереження небесних тіл.
Відповідь: І Архімед, і Галілей…
8. Завдання: яку іноземну мову знав Т.Шевченко?
Підказка: це мова Шопена, Міцкевича, Склодовської-Кюрі.
Відповідь: польську.
Озвуч картину (бібліотека)
Дібрати
поетичні рядки з творів Шевченка, які б відповідали запропонованій ілюстрації.
«…Мені тринадцятий минало,
Я пас ягнята за селом…»
«…Садок вишневий коло хати,
Хрущі над вишнями гудуть…»
«…За що, не знаю, називають
Хатину в гаї тихим раєм.
Я в хаті мучився колись,
Мої там сльози пролились,
Найперші сльози.»
«По діброві вітер виє,
Гуляє по полю,
Край дороги гне тополю
До самого долу.»
Події в житті Шевченка (кімната № 27)
Які події
в житті Шевченка відбулися в вказані роки?
1 команда
1814 р.
1861 р.
1838 р.
|
2 команда
1840 р.
1843 р.
1845 р.
|
3 команда
1844 р.
1846 р.
1847 р.
|
4 команда
1857 р.
1850 р.
1859 р.
|
1814р.(народився
поет)
1838р.(викуп
з кріпацтва)
1840р.(вийшов
«Кобзар»)
1843р.(перша
поїздка на Україну)
1844р.(видав
альбом «Живописна Украйна»)
1845р.(закінчив
Академію мистецтв)
1846р.(вступив
до Кирило-Мефодіївського товариства)
1847р.(Шевченка
заарештовують)
1850р.(другий
арешт поета)
1857р.(звільнення
із заслання)
1859р.(востаннє
відвідав Україну)
1861р.(помер
поет)
Підказка
(кімната № 29)
Треба з'ясувати, про які події з життя Шевченка йдеться.
1.
Євген Гребінка, травень, Качанівка, Яготин, Запорозька Січ, Кирилівка, Київ. (заслання)
2.
Квітень, Дніпро,
переправа, «Сон», граф Орлов, III відділ. (заарештований і відправлений у
каземат)
3. Муштра, цинга, ревматизм, 10 років, клімат, доноси. (період заслання)
4. 24 роки, 22 квітня. Літній сад, 1838 рік, Карл
Брюллов,1840, «Кобзар». (викуп з кріпацтва,
вихід Кобзаря)
Конкурс НЛО (невпізнаний літературний об’єкт)
(кабінет зам директора)
Вкажіть назву твору.
1.
Чого так весело було?
Господнє небо і село,
Ягня, здається, веселилось!
Господнє небо і село,
Ягня, здається, веселилось!
І сонце гріло, не пекло!
Мені тринадцятий минало
Мені тринадцятий минало
2. І
усміхнулася небога,
Проснулася, - нема нічого…
На сина глянула, взяла
Його тихенько сповила…
Сон (На панщині пшеницю жала)
Проснулася, - нема нічого…
На сина глянула, взяла
Його тихенько сповила…
Сон (На панщині пшеницю жала)
3.
«Поховайте та вставайте,
Кайдани порвіте
І вражою злою кров’ю
Волю окропіте…»
Заповіт
4. «Учітесь, читайте,
І чужому научайтесь,
І свого не цурайтесь…»
І мертвим і живим
Склади прислів’я про Кобзаря (кімната № 23)
1. Кличе добра до
«Заповіт» світ Шевченків. (Шевченків “Заповіт” до добра кличе світ.)
2. від мудрість був, здобув
народу з народом Шевченко. (Шевченко з народом був, від народу мудрість здобув.)
3.
«Кобзар» мудрості буквар народної. (Кобзар” - народної мудрості буквар.)
4. край
Т. Шевченка свій знає, кохає той хто. (Хто Т. Шевченка знає, той свій край кохає.)
Чи знаєш ти Шевченка…? (кімната № 22)
1. Скільки творів містив «Кобзар» у 1860 році? (17)
2.
Познайомившись
із твором цього англійського
письменника, Шевченко намалював картину і назвав її ім'ям головного героя. Яку назву має картина? (Робінзон
Крузо)
3.
Назвіть українського композитора, який написав музику до 83 творів Т.Г. Шевченка. (М.В. Лисенко)
4.
Які
три різні твори Шевченка мають однакову
назву ? ( «Сон»: «У всякого своя
доля», «На панщині
пшеницю жала», «Гори мої високії)
5.
Географічно – літературний Шевченко (кімната № 25)
6. Яку річку згадано в поемі Т. Г. Шевченка «Катерина»? (Дунай)
7. Які основні показники стану погоди ми бачимо в уривку «Реве та стогне Дніпр
широкий» із поеми «Причинна»? (вітер)
8. У поезії «Думи мої, думи …» Т. Г. Шевченко запитує, чому думи не розвіяв...
(вітер)
9. Антропогенний ландшафт із поезії Т. Г. Шевченка «Думи мої, думи ...».
(поле)
Відповідь Т.Шевченку на "Заповіт"
Вірш молодого поета Пилипенко
Поліни, студентки Слов’янського педагогічного ліцею ІІІ курс
Як хотів ти досягнути
Недосяжної мети,
Панів назавжди забути,
По життю спокійно йти,
Визволить народ нещасний
Із-під панської руки.
Щоб було життя прекрасне
Й зникло слово - "кріпаки"!
Слово - "воля", щоб досяжне
Кожному із нас було!
Нам, наступним поколінням –
Жити тепло й затишно!
Всі ці мрії як хотів ти
Утілити у життя
Й в тебе нібито вдалося
Залишить нам набуття.
Набуття із волі, віри,
Перемоги та думок,
Але дивні, злії люди
Викрали його шматок,
Потім ще один, і далі
Крадії усі бувалі
Виривали по частках,
Надбання це, по шматках.
Дерли, рвали, шматували,
Ніби, зовсім дикі стали.
Ось сказати що я хочу:
- Люди, ви відкрийте очі!
Зараз, може, кріпаками
Нас ніхто не назива,
Живемо не бідняками,
Територія своя,
Але якщо дослідити
Усю суть цього життя,
Можна з болем зрозуміти
І зробити відкриття,
Що нічого не змінилось
З тих, далеких нам, часів.
Навіть зараз вистачає нам
"Панів" і "кріпаків" …
Девіз: «І чужому научайтесь, й свого
не цурайтесь».
№
кімнати
|
Назва етапу
|
Бали
|
21
|
Шевченко і шкільні науки
|
|
27
|
Події в житті Шевченка
|
|
22
|
Чи знаєш ти Шевченка …?
|
|
29
|
Підказка
|
|
23
|
Склади прислів’я
|
|
Завуч
|
НЛО
|
|
25
|
Географічно-літературний Шевченко
|
|
бібліотека
|
Озвуч картину
|
|
«Бандуристи»
Девіз: « У всякого своя доля і свій
Девіз: « У всякого своя доля і свій
шлях широкий…»
№
кімнати
|
Назва етапу
|
Бали
|
25
|
Географічно-літературний
Шевченко
|
|
бібліотека
|
Озвуч картину
|
|
21
|
Шевченко і шкільні науки
|
|
27
|
Події в житті Шевченка
|
|
22
|
Чи знаєш ти Шевченка …?
|
|
29
|
Підказка
|
|
23
|
Склади прислів’я
|
|
завуч
|
НЛО
|
|
Девіз: «Нема на світі України, немає
другого Дніпра»
№
кімнати
|
Назва етапу
|
Бали
|
23
|
Склади прислів’я
|
|
завуч
|
НЛО
|
|
25
|
Географічно-літературний Шевченко
|
|
бібліотека
|
Озвуч картину
|
|
21
|
Шевченко і шкільні науки
|
|
27
|
Події в житті Шевченка
|
|
22
|
Чи знаєш ти Шевченка …?
|
|
29
|
Підказка
|
|
«Неофіти»
Девіз: «Де нема святої волі, не буде
там добра ніколи»
№
кімнати
|
Назва етапу
|
Бали
|
22
|
Чи знаєш ти Шевченка …?
|
|
29
|
Підказка
|
|
23
|
Склади прислів’я
|
|
завуч
|
НЛО
|
|
25
|
Географічно-літературний Шевченко
|
|
бібліотека
|
Озвуч картину
|
|
21
|
Шевченко і шкільні науки
|
|
27
|
Події в житті Шевченка
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар